• Przejdź do treści głównej
  • Przejdź do treści dodatkowych
  • Przejdź do menu
  • Kontrast
    • Tryb domyślny
    • Tryb nocny
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i biały
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty
    • Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Rozmiar czcionki
    • Mniejsza czcionka
    • Domyślna czcionka
    • Większa czcionka
  • Widok
    • Stały układ
    • Szeroki układ
Świetlica Profilaktyczno-Integracyjna
facebook_page_plugin
  • Celem działania Świetlicy jest zapewnienie  w szczególności opieki wychowawczej, tworzenie warunków do nauki własnej i pomocy w nauce, organizacja czasu wolnego, zabawy i zajęć sportowych oraz rozwijanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków

  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Co u nas słychać

Plan pracy

  • Drukuj
  • E-mail

RAMOWY PLAN DZIAŁALNOŚCI W ŚWIETLICY PROFILAKTYCZNO-INTEGRACYJNEJ W GASZOWICACH WRAZ Z FILIAMI W 2025 ROKU.


Czas wolny dzieci i młodzieży – to czas, który pozostaje im do dyspozycji po zaspokojeniu potrzeb organizmu oraz po wypełnieniu obowiązków szkolnych i domowych. Czas wolny nie oznacza bezczynności lub absolutnej negacji obowiązków (A. Kamiński). Czas ów jest bowiem spożytkowany w działalności, której każdy oddaje się spontanicznie, z własnej woli, nie będąc do tego przez nikogo zmuszonym.


Świetlica Profilaktyczno - Integracyjna w Gaszowicach jest placówką wsparcia dziennego Stowarzyszenia SUMINA na rzecz Odnowy i Rozwoju Górnego Śląska, która funkcjonuje jako zadanie Stowarzyszenia od 2013 roku. Powstała w wyniku rozstrzygniętego wówczas konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia w Gminie Gaszowice ogłoszonego przez Gminę Gaszowice i podpisanej w związku z tym umowy pomiędzy Gminą i Stowarzyszeniem. Świetlica posiada Regulamin, który powstał w oparciu o zapisy ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. Nr 149, poz. 887, późn.zm., zwana dalej „ustawą”). Wszelkie środki trwałe i przedmioty nietrwałe będące w użytkowaniu świetlicy są własnością Gminy Gaszowice – zinwentaryzowane jako GKRPA w Gaszowicach.. Wyjątek stanowią elementy wyposażenia i inne składniki majątkowe i niemajątkowe zakupione w trakcie realizacji zadania przez Stowarzyszenie, które jest właścicielem tych rzeczy. Na zadanie pod nazwą „Organizacja i prowadzenie Świetlicy Profilaktyczno - Integracyjnej w Gaszowicach w 2025 roku” Stowarzyszenie posiada oddzielny rachunek pomocniczy, który dotyczy wyłącznie tejże świetlicy. W 2025 roku na działalność Świetlicy przewidziano kwotę 400 000,00 tys. zł pochodzącą z budżetu Gminy Gaszowice i Stowarzyszenia Sumina. Świetlica ma swoją siedzibę w Gaszowicach przy ul. Rydułtowskiej 7 (31 m kw.), zaś administracyjna baza znajduje się przy ul. Rydułtowskiej 1. Placówka posiada filie w Piecach przy ul. Rydułtowskiej 20 m kw. + możliwość korzystania z sali ogólnej pow. 100 m kw.), w Szczerbicach przy ul. Szkolnej (36 m kw. oraz możliwość korzystania z salki do zajęć sportowych o pow. powyżej 50 m kw.), w Czernicy przy ul. Wolności (30 m kw. oraz możliwość korzystania z salki o pow. 63 m kw.), w Łukowie Śląskim przy ul. Lipowej w budynku OSP (36 m kw. + ubikacja i możliwość korzystania z sali ogólnej na piętrze, a także placu zabaw i boiska do piłki nożnej oraz siatkówki plażowej). W związku z faktem, że wszystkie filie znajdują się na terenie obiektów gminnych nie ponosi się żadnych dodatkowych opłat z tytułu korzystania z nich (poza drobnymi pracami bieżącymi do prawidłowego funkcjonowania placówki).


Placówki te spełniają funkcję opiekuńczo-wychowawczą i specjalistyczną (forma połączona) w ramach czasu wolnego młodych ludzi. Dobrowolność uczestnictwa w zajęciach pozostaje w zgodzie ze słownikową definicją czasu wolnego. Są niejako uzupełnieniem procesu wychowawczego prowadzonego przez rodziny oraz placówki oświatowe z terenu Gminy.
Działalność świetlic daje odpowiedź dzieciom i młodzieży poszukującej miejsc, możliwości, może nawet instytucji, które dawałyby szanse realizacji – ukształtowanych w szkole kreatywnych postaw.
Aby w pełni i profesjonalnie prowadzić swoje działania wychowawcze oraz opiekuńcze nad młodymi ludźmi nasze świetlice nastawione są na realizację dwóch form spożytkowania czasu wolnego: funkcjonalnej i rzeczowej.

Forma funkcjonalna - wypełniając tę pierwszą z nich opieramy się na funkcjach jakie powinien spełniać czas wolny, a mianowicie: wypoczynku, rozrywce i rozwoju osobowości.

Funkcja rzeczowa - realizując funkcję rzeczową mamy na względzie potrzeby i zachowania młodych ludzi, które wyodrębniają takie formy jak: turystyka, sport, wystawy, muzea, samokształcenie, amatorstwo artystyczne, majsterkowanie, amatorstwo techniczne, zabawy i kontakty towarzyskie, kolekcjonerstwo i aktywność społeczna.

Nasze placówki realizując w praktyce zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży posługują się dodatkowo analizą środowiska lokalnego oraz jego diagnozą. W oparciu o przeprowadzone przeze mnie badania i płynące z nich wnioski opracowano plan działań świetlicy. Ujmuje się w ten sposób bardzo szeroko i zarazem bardzo konkretnie potrzeby dzieci i młodzieży z Gminy Gaszowice. Tegoroczny plan opracowano w oparciu o analizę sprawozdania z działalności świetlicy za lata ubiegłe.

Przyjęto również podstawowe cele i zadania, jakie w bieżącym roku nasza świetlica stawia sobie za nadrzędne:
• integrowanie ze sobą dzieci i młodzieży w różnym wieku i z różnych miejscowości Gminy,
• prowadzenie wczesnej profilaktyki związanej z wszelkiego rodzaju patologiami społecznymi,
• kształtowanie właściwej postawy społecznej młodych ludzi,
• pomoc w sytuacjach trudnych życiowo i wskazywanie na możliwości radzenia sobie z nimi,
• utrzymywanie bieżącego kontaktu z rodzicami i opiekunami prawnymi wychowanków w celu szybkiej interwencji w sytuacjach niepokojących,
• opiekę nad wychowankami po zajęciach szkolnych oraz w przerwach wakacyjnych,
• wyrównywanie szans rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży,
• właściwą organizację czasu wolnego, poprzez szeroki wachlarz propozycji imprez jedno i kilkudniowych odbywających się na miejscu oraz wyjazdowych,
• rozbudzanie w wychowankach wrażliwości emocjonalnej w tym na sztukę, głównie poprzez czynny udział w kulturze.
Widać z tego oraz powszechnie wiadomo, że poza zwykłą działalnością wypełniającą i organizującą czas wolny nasze placówki spełniają także rolę profilaktyczną, a to: antyalkoholową, antynarkotykową oraz przeciwdziałającą przemocy. Między innymi w tym celu od 1998 roku w Gminie Gaszowice organizuje się i prowadzi akcje profilaktyczne ZIMA i LATO. Kwalifikację uczestników prowadzą wychowawcy świetlic.
STYCZEŃ
- „Nowy Rok” – jakie mamy postanowienia noworoczne, czego oczekujemy w nowym roku,
- kształtowanie nawyków higieny osobistej, otoczenia i nauki,
- „w zdrowym ciele zdrowy duch”,
- kształtowanie wrażliwości i życzliwości w odniesieniu do innych ludzi, kształtowanie postaw współdziałania w grupie,
- Moi Dziadkowie – jacy oni są, jak ja się odnoszę do nich i innych starszych osób?
- upominek dla Babci i Dziadka – prace plastyczne według własnego pomysłu,
- zajęcia przeciw agresji – „Uczymy się dostrzegać i wyrażać uczucia agresywne”,
- bezpieczne zabawy na świeżym powietrzu, zabawy na śniegu, lepienie bałwanka,
spacer zimowy – obserwacja przyrody,
- zwrócenie uwagi na cykliczność pór roku, określenie charakterystycznych cech zimy,
- rozbudzanie zamiłowania do uprawiania sportów zimowych i rekreacji,
- pomoc w odrabianiu lekcji,

LUTY
- o zachowaniu się przy stole, nasze dobre i złe nawyki – rozmowa,
- radości i smutki dobrych przyjaciół, jaki jest mój najlepszy przyjaciel? – co wiem o swoim przyjacielu? Jaki powinien być mój przyjaciel i czy ja się staram też być taki?
- mój przyjaciel – portret, prace plastyczne,
- czy jestem asertywny? – pogadanka,
- nie dziękuję, mój wybór – umiejętność mówienia nie w trudnych sytuacjach,
- Stop agresji! – gry i zabawy integracyjne,
- zwrócenie uwagi i dbałość o własne bezpieczeństwo i bezpieczeństwo innych,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas wspólnej zabawy,
- Walentynki! – nasze kolorowe serca – prace plastyczne,
- wiem co jest dobre a co nie – umiejętność dobrego wyboru,
- przeciwdziałanie agresji – jak reagujemy w sytuacjach konfliktowych?
- pomoc w odrabianiu lekcji,
- Akcja ZIMA

MARZEC
- wykonanie ozdób świątecznych – technika dowolna, inwencja własna,
- świąteczne dekoracje, prace plastyczne,
- rozbudzanie uczucia radości z nadejścia wiosny.,
- tolerancja – czy jestem tolerancyjny, jak nasze środowisko odnosi się do „innych” osób, które różnią się od większości?
- poznawanie podstawowych zasad czuwania nad własnym zdrowiem i profilaktyka zdrowego stylu życia,
- obserwacja zmian w przyrodzie zachodzących wiosną ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmiany w świecie ptaków,
- gdzie ta wiosna? – szukamy pierwszych symptomów wiosny,
- prace plastyczne – moja wiosna, technika dowolna,
- jak pomagamy w domu – wiosenne porządki, czy chętnie wykonujemy nasze prace domowe,
- profilaktyka przeciw agresji - uczymy się wzmacniać poczucie własnej wartości,
- zabawy na świeżym powietrzu,
- odrabiamy lekcje – pomoc koleżeńska,
- Akcja ZIMA

KWIECIEŃ
- zapoznanie z tradycjami i obrzędami Wielkanocnymi,
- szanuję innych, mój stosunek do innych ludzi?
- powrót skrzydlatych przyjaciół, obserwacja życia ptaków z najbliższego otoczenia,
- książka mój przyjaciel, rola książki jako źródła wzruszeń i wiedzy o świecie,
- wdrażanie do dbania o najbliższe środowisko. Zapoznanie dzieci ze znaczeniem haseł ekologicznych,
- woda i jej znaczenie w życiu człowieka,
- rozbudzanie zainteresowań działalnością hobbystyczną. Przedstawianie własnych zainteresowań,
- Moje hobby- malowanie farbami plakatowymi,
- odrabiamy zadania domowe,
- gry i zabawy na świeżym powietrzu.

MAJ
- profilaktyka przeciw agresji- uczymy się współpracy w grupie,
- wdrażanie do aktywnego i zdrowego spędzania czasu, gry i zabawy na świeżym powietrzu,
- w maju jak w gaju – konkurs na najdłuższy wianek z mleczy,
- szanuję moje i cudze rzeczy, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za wspólne dobro,
- zachęcanie dzieci do korzystania z prasy codziennej i czytania książek. Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni u dzieci. Kształtowanie nawyków poszanowania książek,
- podkreślenie ważnej roli matki w rodzinie. Pogłębianie szacunku dla rodziców i osób starszych, kształtowanie uczuć miłości i przywiązania do rodziców,
- wdrażanie zasad kultury na co dzień,
- upominek dla mamy- kwiatek, prace plastyczne według własnego pomysłu,
- dbajmy o nasze środowisko, rośliny i zwierzęta chronione, które nas otaczają – rozmowa,
- wykonujemy plakat „Nasze środowisko”,
- jestem koleżeński i tolerancyjny – mój stosunek do koleżanek i kolegów niepełnosprawnych, czy jestem tolerancyjny?
- gry i zabawy rekreacyjne na świeżym powietrzu,
- pomoc w odrabianiu lekcji.

CZERWIEC
- Międzynarodowy Dzień Dziecka – nasze małe święto,
- jak dzieci mieszkają w innych krajach, jakie mają warunki do życia nauki itp.,
- podkreślenie znaczenia przyjaźni międzynarodowej,
- moje ulubione gry i zabawy, wyrażanie własnego zdania, hasło przewodnie: „pogodzenie się z przegraną”,
- zachęcanie do koleżeństwa , wzajemnej pomocy i życzliwości podczas zabaw,
- ja i moje małe podróże – opowiadania dzieci o swoich podróżach, praca z wykorzystaniem Internetu,
- budzenie zainteresowań krajoznawczych. Kształtowanie umiejętności planowania i obserwacji,
- dzieciństwo bez przemocy- rozmowa na temat relacji między rodzicami a dziećmi,
- mam własne zdanie, kształtowanie postaw asertywnych,
- odrysowywanie konturu mapy Polski z zaznaczeniem miejsc znanych i ważnych,
- Moje plany wakacyjne – prace plastyczne, technika dowolna,
- jestem małym ratownikiem, podstawy pierwszej pomocy – pogadanka,
- między świetlicowe ognisko integracyjne na zakończenie roku szkolnego,
- bezpieczne wakacje – rozmowa,
- przypomnienie zasad bezpiecznych podczas wakacji,
- gry i zabawy przeciwko agresji.
- rozpoczęcie zajęć i wycieczek letnich

LIPIEC - SIERPIEŃ
- Zajęcia wspólne dla wszystkich świetlic, których plan opracowywany jest wcześniej. Plan każdorazowo zakłada aktywne formy wypoczynku dzieci i młodzieży wraz z elementami profilaktyki tzw. antyalkoholowej oraz antynarkotykowej i dostosowywany jest do obecnych możliwości finansowych. Zaplanowano wycieczki krajoznawczo-integracyjne.

WRZESIEŃ
- powrót do szkoły po wakacyjnej przerwie,
- przypomnienie zasad bezpieczeństwa panujących na świetlicy,
- wspólne układanie świetlicowego kontraktu,
- wspomnienia z wakacji - wypowiedzi dzieci - opowiadanie o swojej najciekawszej przygodzie,
- poczucie własnej wartości jako ważny czynnik rozwoju osobowości,
- każdy z nas ma inny charakter – jakie są zachowania w naszym otoczeniu, wpływ charakteru człowieka na sposób postępowania w różnych sytuacjach,
- współdziałanie i odpowiedni sposób zachowania się w grupie, traktowanie swoich potrzeb na równi z potrzebami innych,
- bawmy się razem radośnie – zasady wspólnej zabawy i zachowania się w grupie,
- zabawy rekreacyjno-sportowe na świeżym powietrzu.

PAŹDZIERNIK
- umiejętność wyrażania swojego zdania, każdy z nas ma prawo do głośnego wyrażania swojego zdania,
- profilaktyka – alkohol – jak się ustrzec, dlaczego ludzie sięgają po tego rodzaju używki, co powoduje w naszym organizmie?
- samopomoc koleżeńska – pomagamy sobie wzajemnie w różnych sytuacjach,
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, określanie nastroju aktualnej pogody i rozumienie pojęcia "szaruga jesienna",
- jesienne owoce – prace plastyczne,
- kształcenie i utrwalanie nawyków bezpiecznego zachowania się „do” i „ze” szkoły,
- moja bezpieczna droga „do” i „ze” szkoły,
- kształtowanie samodyscypliny oraz zasad współżycia zespołowego w grupie,
- profilaktyka zdrowego stylu życia oraz aktywnego spędzania czasu wolnego,
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za siebie i innych w grupie,
- pomoc dzieci starszych młodszym w odrabianiu zadań domowych,
- gry i zabawy na świeżym powietrzu.

LISTOPAD
- czcimy pamięć tych, którzy odeszli, właściwe zachowania w odpowiednich miejscach kształtowanie i utrwalanie poprawnych nawyków oraz samodyscypliny,
- potrzeba reguł – negatywne sytuacje wynikające z nieprzestrzegania odpowiednich zasad, potrzeba stosowania zasad i reguł w życiu każdego z nas,
- Dzień Niepodległości - zajęcia o poczuciu ducha polskości i tożsamości narodowej,
- samodzielne korzystanie z zaawansowanych technologii informatycznych,
- wykorzystanie komputera w różnych dziedzinach życia i kształcenia,
- nałogi czemu im ulegamy, jak się przed nimi ustrzec – alkohol, papierosy, narkotyki - Tydzień Profilaktyki
- przygotowanie się do samokształcenia poprzez umiejętne pozyskiwanie i opracowywanie informacji pochodzących z różnych źródeł,
- pomoc w odrabianiu lekcji,
- gry i zabawy,

GRUDZIEŃ
- „Barbórka’ czyje to święto? Dlaczego praca górników jest tak ciężka,
- Mikołaj – miłe jest dostawanie prezentów ale też dawanie,
- uświadamianie potrzeby szanowania lasu i jego mieszkańców – jak dbamy o zwierzęta w zimie?
- ułatwienie dostrzegania znaczenia wartości własnego regionu i kraju w życiu osobistym,
- całościowe postrzeganie regionu jako miejsca życia, aktywności i szeroko rozumianej twórczości,
- umiejętność porozumiewania się i utrzymywania dobrych relacji z innymi ludźmi,
- wykonywanie różnych ozdób choinkowych,
- nasza mała wigilijna, przygotowanie świetlicowego świątecznego stołu, wspólne śpiewanie kolęd
- pomoc w odrabianiu lekcji.

Poza w/w zajęciami odbywającymi się w poszczególnych filiach zaplanowano kilkanaście wspólnych dla wszystkich świetlic imprez jak: wycieczki, konkursy, akcje, turnieje itp. Plan zajęć na bieżąco jest modyfikowany i dostosowywany do potrzeb wychowawczych i rozwojowych dzieci i młodzieży uczestniczących w zajęciach oraz do możliwości organizacyjnych i finansowych Stowarzyszenia.

W sytuacji niemożności realizacji zadań w zaplanowanym terminie, dołoży się starań aby zmienić ich termin, w dalszej kolejności zakres, następnie liczebność grupy oraz w razie konieczności wprowadzić doraźną formułę zastępczą. Dopiero w przypadku stwierdzenia, że żadne z podjętych działań zaradczych nie przyniosą pożądanego rezultatu zadania będą odwoływane.

Regulamin

  • Drukuj
  • E-mail

REGULAMIN

Świetlicy Profilaktyczno-Integracyjnej w Gaszowicach

 
Świetlicy Profilaktyczno-Integracyjnej w Gaszowicach

  • POSTANOWIENIA OGÓLNE
    § 1

    1. Świetlica Profilaktyczno-Integracyjna w Gaszowicach zwana dalej „Świetlicą” jest placówką wsparcia dziennego w rozumieniu ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. Nr 149, poz. 887, z późn.zm., zwana dalej „ustawą”) prowadzoną w połączonych formach: opiekuńczej i specjalistycznej.
    2. Ustalona nazwa jest używana przez Świetlicę w pełnym brzmieniu.
    3. Organem prowadzącym Świetlicę jest Stowarzyszenie SUMINA na rzecz Odnowy i Rozwoju Górnego Śląska z siedzibą w Suminie przy ul. Rybnickiej 25 c.
    4. Świetlica ma siedzibę w Gaszowicach przy ul. Rydułtowskiej 7.
    5. Świetlica może prowadzić filie w miejscowościach Gminy Gaszowice.
    6. Oprócz wykonywania zadań określonych w ustawie Świetlica współdziała również z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w realizacji Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Zespołem Interdyscyplinarnym w Gaszowicach w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej.

    § 2

    1. Wychowankami Świetlicy mogą być dzieci od ukończenia 6 roku życia i młodzież do ukończenia 18 roku życia, będące mieszkańcami Gminy Gaszowice oraz inne uczęszczające do przedszkoli i szkół na terenie Gminy Gaszowice.
    2. W szczególnych wypadkach Kierownik może podjąć inną decyzję w sprawie przyjęcia wychowanka do Świetlicy lub udziału w zajęciach/wydarzeniach.
    3. Celem działania Świetlicy jest zapewnienie w szczególności opieki wychowawczej, tworzenie warunków do nauki własnej i pomocy w nauce, organizacja czasu wolnego, zabawy i zajęć sportowych oraz rozwijanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków.
    4. Świetlica zapewnia wychowankom w szczególności:
    a) opiekę po zajęciach szkolnych i pomoc w organizowaniu czasu wolnego od zajęć szkolnych,
    b) pomoc w odrabianiu lekcji i nauce własnej,
    c) udział w zajęciach specjalistycznych zgodnych z indywidualnymi potrzebami,
    d) pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych, w tym rodzinnych,
    e) pomoc rodzicom (opiekunom prawnym) w opanowaniu umiejętności opiekuńczo-wychowawczych oraz działania na rzecz podtrzymania więzi emocjonalnych w rodzinie i wzmacniania poczucia odpowiedzialności za dziecko,
    f) skoordynowane oddziaływania pedagogiczne na rzecz rozwoju osobowości i wdrażania zasad współżycia społecznego.

    § 3

    1. Kierownikiem Świetlicy może być osoba spełniająca warunki, o których mowa w art. 25 i nast. Ustawy.
    2. Do kompetencji kierownika należy, w szczególności:
    1) kierowanie bieżącą działalnością Świetlicy,
    2) reprezentowanie świetlicy na zewnątrz w uzgodnieniu z podmiotem prowadzącym,
    3) kontakt z mediami oraz z rodzicami/wychowankami podopiecznych,
    4) nadzór merytoryczny nad wychowawcami,
    5) organizacja zajęć, pracy wychowawców Świetlicy i prowadzenie własnych zajęć,
    6) uczestnictwo w procesie wychowania i opieki wychowanków,
    7) wykonywanie innych zadań wynikających z Ustawy i przepisów szczególnych,
    8) nadawanie regulaminu organizacyjnego Świetlicy.

     

    § 4

    1. Świetlica organizuje, w szczególności:
    a) zajęcia wychowawcze, dydaktyczne, specjalistyczne,
    b) kulturotwórcze, sportowe i inne zgodnie z zainteresowaniami,
    c) poradnictwo i zajęcia dla rodziców,
    d) zajęcia otwarte dla dzieci nie będących wychowankami Świetlicy,
    e) szkolenia dla wychowawców oraz osób współpracujących.
    2. imprezy środowiskowe, kulturalno-oświatowe, plenerowe i inne.
    3. W Świetlicy pod opieką jednego wychowawcy w tym samym czasie może przebywać nie więcej niż 15 dzieci.

    § 5

    1. Świetlica organizuje zajęcia w dni powszednie, a także w dni wolne od nauki, z wyjątkiem niedziel i świąt, w okresie ferii zimowych i wakacji letnich.
    2. Zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem publikowanym w mediach oraz w formie papierowej na drzwiach/zewnętrznych/tablicy ogłoszeń przed każdą z filii.
    3. Czas, forma i zakres pracy Świetlicy w okresie ferii i wakacji ustalane są i podawane do publicznej wiadomości przed rozpoczęciem zajęć w tym okresie i stanowią część integralną całorocznego zakresu działania.

    § 6

    Organizację Świetlicy określa oprócz ustaleń niniejszego regulaminu Plan pracy na dany rok kalendarzowy.

    § 7

    1. W Świetlicy w zależności od potrzeb zatrudnia się na podstawie umów prawa cywilnego: wychowawców, pedagoga, psychologa, psychoterapeutę i inne osoby spełniające wymagania, o których mowa w art. 26 i 27 Ustawy. Osoby te stanowią Radę Pedagogiczną.
    2. Wychowawca prowadzi grupę oraz sprawuje opiekę nad procesem wychowania, profilaktyki i powierzonych jego opiece wychowanków, a w szczególności:
    a) poznaje warunki życia, stan zdrowia, możliwości, zainteresowania i zdolności wychowanków oraz przyczyny występujących trudności,
    b) czuwa nad realizacją obowiązku szkolnego i systematycznym uczęszczaniem do szkoły,
    c) współuczestniczy w opracowaniu i realizacji programów wychowawczych, profilaktycznych i terapeutycznych,
    d) współpracuje ze szkołami do których uczęszczają wychowankowie,
    e) współpracuje z rodzicami (opiekunami prawnymi) wychowanków, informuje ich o postępach i trudnościach, zachęca ich do brania udziału w życiu świetlicy oraz współpracy w pokonywaniu trudności,
    f) inspiruje i organizuje działania zespołowe powierzonej grupy wychowanków,
    g) sprawuje opiekę nad wychowankami uczestniczącymi w zajęciach poza Świetlicą,
    h) prowadzi obowiązującą dokumentację grupy wychowawczej,
    i) bierze udział w organizacji spotkań dla rodziców,
    j) odpowiada za pomieszczenia i wyposażenie przydzielone grupie.
    3. Do zadań pedagoga i psychologa oraz psychoterapeuty, zgodnie z przygotowaniem zawodowym i podziałem obowiązków, należy:
    a) rozpoznawanie sytuacji wychowawczej i opiekuńczej wychowanków oraz prowadzenie badań służących określaniu najkorzystniejszych warunków ich rozwoju,
    b) sporządzanie we współpracy z innymi pracownikami świetlicy indywidualnych planów pracy wychowawczej, profilaktycznej i terapeutycznej dla wychowanków i czuwanie nad ich realizacją,
    c) prowadzenie dokumentacji osobistej wychowanków,
    d) prowadzenie indywidualnych i zespołowych zajęć specjalistycznych,
    e) sprawowanie indywidualnej opieki nad wychowankami sprawiającymi szczególne trudności,
    f) organizowanie i prowadzenie zajęć terapeutycznych i pedagogicznych dla dzieci i rodziców (opiekunów prawnych).

    § 8

    Do Świetlicy przyjmuje się wychowanków:
    a) na ich prośbę (za zgodą rodziców lub opiekuna prawnego),
    b) na prośbę rodziców (opiekuna prawnego),
    c) na wniosek: szkoły, ośrodka pomocy społecznej oraz osób prawnych lub fizycznych, które stwierdzają potrzebę udzielania dziecku pomocy przez świetlicę (za zgodą rodziców),
    d) skierowanych przez sąd.
    e)
    § 9

    1. O przyjęciu do Świetlicy decyduje kierownik sam lub po konsultacji z wychowawcą albo Radą Pedagogiczną.
    2. Warunkiem przyjęcia dziecka do Świetlicy jest prawidłowe i pełne wypełnienie przez rodzica/opiekuna odpowiedniej Deklaracji i spełnienie warunku opisanego w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
    3. Jeżeli dziecko nie zostało przyjęte do Świetlicy, wnioskodawca może zwrócić się do kierownika o ponowne rozpatrzenie sprawy.
    4. Nieobecność wychowanka podczas zajęć wynosząca 50% i więcej licząc od chwili złożenia deklaracji lub 10 kolejnych zajęć prowadzonych w filii do której osoba została zapisana, upoważnia Kierownika do skreślenia takiej osoby z listy wychowanków lub odmowy udziału w wydarzeniu (np. imprezie na miejscu, wycieczce, itp.).
    5. Ponowne przyjęcie Deklaracji dotyczącej osoby skreślonej z listy może nastąpić po upływie karencji min. 30 dni kalendarzowych i zależy od dostępności miejsc w danej filii lub w wydarzeniu.
    6. Na wolne miejsce po osobie skreślonej z listy może zostać przyjęta inna osoba.

    § 10

    1. Wychowankowie korzystają ze wszystkich lub wybranych, w tym proponowanych im: zajęć, wydarzeń, imprez, świadczeń.
    2. Zakres świadczeń ustala kierownik w porozumieniu z wychowankiem oraz jego rodzicem/opiekunem prawnym mając na uwadze:
    1) dotychczasowe zaangażowanie wychowanka,
    2) jego systematyczny udział w proponowanych formach pracy,
    3) możliwości i dostępność miejsc,
    4) dedykowany plan/program, szczególnie dla określonej grupy wiekowej.

    3. Praca z wychowankiem i rodziną opiera się na zasadzie dobrowolności i nieodpłatności.
    4. W szczególnych przypadkach, zwłaszcza dla prawidłowego procesu rekrutacji np. na wycieczki mogą być pobierane opłaty tzw. kaucje, wpisowe, itp. które nie są traktowane jako odpłatne formy działalności.

    § 11

    1. Wychowankowie są współgospodarzami Świetlicy.
    2. Wychowanek ma prawo do:
    1) właściwie zorganizowanej opieki oraz procesu wychowania, profilaktyki i terapii,
    2) życzliwego i podmiotowego wychowania,
    3) swobody wyrażania myśli i przekonań, opieki wychowawczej i zapewnienia warunków bezpieczeństwa podczas zajęć organizowanych w świetlicy i poza nią,
    4) poszanowania godności osobistej, ochrony przed przemocą psychiczną i fizyczną,
    5) współdecydowania w sprawach prowadzonej w Świetlicy działalności.
    3. Wychowanek zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności do:
    1) współpracy w procesie wychowania,
    2) bieżącego i systematycznego udziału w zajęciach i wydarzeniach,
    3) przestrzegania zasad kultury współżycia,
    4) pomagania słabszym,
    5) dbania o wspólne dobro, ład i porządek, uczestnictwo w pracach porządkowych i zajęciach samoobsługowych,
    6) ponoszenia odpowiedzialności za własne postępowanie.
    4. W przypadku nieprzestrzegania przez wychowanka postanowień niniejszego regulaminu Kierownik może podjąć następujące działania:
    1) przeprowadzić rozmowę z wychowankiem,
    2) przeprowadzić rozmowę z rodzicem/opiekunem prawnym,
    3) powiadomić o zaistniałym zdarzeniu szkołę do której uczęszcza wychowanek,
    4) odmówić udziału w wydarzeniu/ach lub niektórych zajęciach,
    5) zawiesić w prawach wychowanka na określony czas,
    6) skreślić z listy wychowanków świetlicy o czym powiadamia rodziców/opiekunów prawnych.
    5. Działania o których mowa w ust. 4 Kierownik podejmuje jednoosobowo kierując się oceną wagi naruszonych postanowień regulaminu oraz dobrem innych wychowanków.
    6. Przy podejmowaniu działań o których mowa w ust. 4 Kierownik może zasięgnąć opinii wychowawców świetlicy.
    7. W przypadku stwierdzenia lub podejrzenia naruszenia przez wychowanka zasad poszanowania prawa Kierownik powiadamia o tym organy.

     

Zapraszamy do świetlicy

  • Drukuj
  • E-mail

Od września br. wznawiamy nasze zajęcia świetlicowe.

Poniżej podajemy godziny pracy poszczególnych filii.

Świetlica Gaszowice: wtorki i piątki od godz. 14.30 do 18.00

Świetlica Czernica: środy i piątki od godz. 16.00 do 19.30

Świetlica Łuków Śląski: wtorki i środy od godz. 13.00 do 16.30

Świetlica Piece: poniedziałki 14.00 do 17.30 i środy od godz. 13.30 do 17.00

Świetlica Szczerbice: poniedziałki i środy od godz. 13.00 do 16.30

Zajęcia są bezpłatne. Zapraszamy wszystkie dzieci i młodzież do 18 roku życia zamieszkujące na terenie Gminy Gaszowice. Zapisy prowadzą wychowawcy poszczególnych filii. W ramach uczestnictwa proponujemy: zajęcia i warsztaty, spotkania z ciekawymi ludźmi, akcje, turnieje i wycieczki oraz wiele innych atrakcji.

 

- Z A P R A S Z A M Y -

Strona 240 z 240

  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • ...
  • 240
  • Następna strona
  • koniec

Placówki

Działalność świetlicy

Plan pracy

Projekty

Regulamin

Do pobrania

Galeria

Nasi partnerzy

Godziny otwarcia

Świetlica w Czernicy

nazwa: Świetlica Środowiskowa w Czernicy

adres: Szkoła Podstawowa w Czernicy, ul. Wolności 41

Wejście do świetlicy profilaktyczno-integracyjnej znajduje się z tyłu szkoły

godziny otwarcia:

 

poniedziałki od 16.00 do 19.00

środy od 16.00 do 19.00

 

wychowawca: mgr Beata Wawoczny-Kloc, mgr Agnieszka Hejna

inne ważne informacje: zajęcia świetlicowe odbywają się  w świetlicy szkolnej

Więcej

Świetlica w Gaszowicach

 

nazwa: Świetlica Profilaktyczno-Integracyjna w Gaszowicach

adres: Ośrodek Kultury i Sportu w Gaszowicach, ul. Rydułtowska 7
44-293 Gaszowice, I piętro sala 25

godziny otwarcia:

wtorki od 16.00 do 19.00

środy  od 16.00 do 19.00

 

wychowawca- mgr Anna Wawoczny

Więcej

Świetlica w Łukowie Śląskim

 

Nazwa: Świetlica Środowiskowa w Łukowie Śl.

adres: Łuków Śl. ul. Lipowa 15 (parter, budynek OSP)

godziny otwarcia:

 

wtorki od 14.00 do 17.00

środy od 14.00 do 17.00

 

wychowawca: mgr Nina Wróbel

 

Więcej

Świetlica w Piecach

 

nazwa: Świetlica Środowiskowa w Piecach

adres: ul. Rydułtowska 21, 44-293 Piece

Zielony budynek, wejście  po schodach od głównej drogi

godziny otwarcia:

 

poniedziałki od 15.00 do 18.00

wtorki od 14.00 do 17.00

wychowawca: mgr Karolina Cieślok, mgr Agnieszka Hejna

inne ważne informacje: szczegółowe informacje wywieszane na bieżąco w gablocie przed schodami wejściowymi.

Więcej

Świetlica w Szczerbicach

 

nazwa: Świetlica Środowiskowa w Szczerbicach

adres: ul. Szkolna 6, 44-293 Szczerbice,

na parterze budynku Szkoły Podstawowej w Szczerbicach.

tel.: 32 430 55 16 dostępny codziennie od 7.00 - 15.00

godziny otwarcia:

 

poniedziałki od 13:45 do 16:45 

wtorki od 13:45 do 16:45.

 

wychowawca: mgr Justyna Gawrońska i mgr Bernadeta Chowaniec

Więcej

Dane adresowe

Świetlica Profilaktyczno-Integracyjna w Gaszowicach

    ul. Rydułtowska 7
    44-293 Gaszowice, I piętro sala 25

    Telefon: +48 32 433 04 53 
    (czynny w środy w godz. 17.00 - 20.00)
    Kom. 600 700 161
    (codziennie od godz. 15.30 do 20.00)
 
    E-mail:
    komisja@gaszowice.pl
 

Informacje prawne

  • Warunki korzystania z witryn
  • Polityka prywatności
  • Oświadczenie o dostępności
Logo projektu Kuźnia Dostępnych Stron Logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji Logo Spółdzielni Socjalnej FADO Logo Fundacji PCJ Otwarte Źródła

Projekt Kuźnia Dostępnych Stron współfinansowany ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

© 2017 Strona Świetlicy Środowiskowej w Gaszowicach. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Logo projektuKuźnia Dostępnych Stron
Wróć na górę