Na swoim koncie możesz obejrzeć bieżące i stare zamówienia oraz sprawdzić ich status. Domyślnie widoczne są nowe i przygotowane zamówienia.

  • Nowe – na tej liście znajdują się nowe zamówienia, ale jeszcze nieprzygotowane do odbioru przez bibliotekę. Po wybraniu „Nowe” można anulować zamówienie – należy wówczas kliknąć [ Anuluj zamówienie ] przy danej opcji.
  • Przygotowane – tutaj znajdują się zamówienia przygotowane do odbioru, wraz z terminem do którego należy je odebrać. Jeśli nie odbierzesz swojego zamówienia w ustalonym terminie, trafi ono do zamówień wygasłych, a daną pozycję będzie można ponownie zamówić.
  • Zrealizowane – lista zamówień, które zostały zrealizowane, czyli odebrane.
  • Wygasłe – jeśli przegapisz termin odbioru zamówienia, pojawi się ono właśnie tutaj.
  • Anulowane – tutaj można znaleźć zarówno własne, anulowane zamówienia, jak i te anulowane przez bibliotekę z powodów określonych w jej regulaminie. Jeśli nie wiesz dlaczego anulowano twoje zamówienie, to możesz skontaktować się z biblioteką.

Przeglądając swoje konto możesz obejrzeć bieżące i stare rezerwacje.

  • Oczekujące – tutaj znajdziesz rezerwacje tytułów, które nie wróciły jeszcze do biblioteki. Jeśli rezygnujesz z wypożyczenia, to pamiętaj o anulowaniu rezerwacji na liście oczekujących – w tym celu kliknij [ Anuluj rezerwację ] przy danej pozycji.
  • Zrealizowane – lista twoich starych rezerwacji, które zostały zrealizowane.
  • Wygasłe – rezerwacje nie odebrana w wyznaczonym czasie.
  • Anulowane – tutaj można znaleźć zarówno własne, anulowane rezerwacje, jak i te anulowane przez bibliotekę z powodów określonych w jej regulaminie. Jeśli nie wiesz dlaczego anulowano twoją rezerwację, to możesz skontaktować się z biblioteką.

Czytelnik ma możliwość samodzielnego prolongowania wypożyczonych pozycji. Ilość dni o jakie nastąpi przedłużenie terminu zwrotu oraz od kiedy opcja ta jest dostępna zależy od indywidualnych ustawień katalogu biblioteki. Prolongata nie jest możliwa jeśli czytelnik ma zaległą pozycję lub jeśli istnieje rezerwacja na prolongowany tytuł.

  • Czytelnik może dokonać prolongaty wchodząc na „Moje konto/ Wypożyczenia”
  • Dokonana prolongata jest zgodna z Regulaminem tzn. dla pozycji książkowych dostępnych w wypożyczalniach, dokumentów elektronicznych oraz dokumentów audiowizualnych audiobooków – 31 dni, dla lektur – 14 dni;
  • Okres, w którym można dokonać prolongaty rozpoczyna się na 5 dni przed terminem zwrotu wypożyczonego dokumentu;
  • Każdy wypożyczony dokument można prolongować trzykrotnie;
  • Nie można dokonać prolongaty pozycji zarezerwowanej;
  • Nie można dokonać żadnej prolongaty jeżeli Czytelnik przekroczył termin zwrotu wypożyczonych materiałów bibliotecznych lub ma nieuregulowane należności z tytułu nieterminowego zwrotu materiałów bibliotecznych;
  • Na koncie czytelnika przy wypożyczonych pozycjach wyświetla się komunikat o możliwości wykonania prolongaty. np. „Prolongata niemożliwa. Okres czasowy możliwej prolongaty nie został spełniony” lub „Prolongata niemożliwa. Opis zarezerwowany.”