Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy ze świetliczakami, podczas letnich wakacji była Bielsko- Biała. Szybko dotarliśmy do miejsca docelowego, gdzie czekał już na nas pan przewodnik, którego mieliśmy okazję poznać już podczas wycieczki do Ogrodzieńca. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od przejścia pod szczyt Szyndzielni, a następnie pojechaliśmy kolejkami gondolowymi na Szyndzielnię. Każdy z niecierpliwością oczekiwał na swoją kolej, aby zasiąść wygodnie w gondoli i móc podziwiać piękne widoki zza szyb. Na górnej stacji kolei linowej czekała na nas kolejna atrakcja, wieża widokowa umieszczona na wysokości 18 m, na którą prowadziły 120 schodki. Z tarasu można było zobaczyć panoramę Bielsko – Białej, Beskid Mały, Śląski oraz Żywiecki, a także Babią Górę, Pilsko i Tatry.

Później był czas na zakupienie pamiątek z wycieczki oraz obejrzenie wagoników, które w minionych latach wznosiły się na szczyt. Kolejnym punktem wycieczki było schronisko na Szyndzielni, znajdujące się powyżej stacji górnej, tam był czas na relaks i posiłek. Później już tylko zejście na stację, zjazd kolejką no i obiecane lody przy stacji dolnej. Czas upłynął nam miło, a pogoda nas nie zawiodła. Widoki były piękne, wokół dużo zieleni, tak przyjemnie spędziliśmy końcówkę lipca na świeżym górskim powietrzu.