Wycieczką na Jurę Krakowsko-Częstochowską rozpoczęliśmy wakacyjny cykl wycieczek Świetlicy Profilaktyczno-Integracyjnej w Gaszowicach. Pomimo długiej podróży i niesprzyjającej pogody, udało nam się zrealizować wszystkie założone cele wycieczki. Przewodnik, z którym odbyliśmy naszą podróż zabrał nas na Gród na Górze Birów, gdzie pokazał i opowiedział o dawnych zwyczajach mieszkaniowych ludzi. Realistyczne wystawy pozwoliły nam dokładnie wyobrazić sobie zamierzchłe czasy. Potem był przemarsz do Parku Miniatur, gdzie zobaczyliśmy wszystkie zamkowe zabudowania Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Trzeba przyznać, że jest ich całkiem sporo! Zatem, jest co robić i co zwiedzać. Po tych dwóch atrakcjach przyszedł jeden z ulubionych momentów każdej wycieczki – pamiątkowe zakupy.

Mieliśmy chwilę na to, żeby zaopatrzyć się w wymarzoną pamiątkę z wycieczki na Zamek w Podzamczu. Czekało nas jeszcze zwiedzenie samego zamku, jednak wcześniej musieliśmy uzupełnić zapasy utraconej energii. A to oznaczało obiad! Kiedy nasze brzuchy się już rozgrzały i zapełniły, ruszyliśmy na intensywne zwiedzanie ruin Zamku w Ogrodzieńcu. Trzeba przyznać, że miejsce robi niezwykłe wrażenie. Jest tam pięknie. Pokonaliśmy całe mnóstwo schodów, obserwowaliśmy okolicę z punktów widokowych, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia i rozpoczęliśmy podróż powrotną. To była pierwsza, ale bardzo intensywna wycieczka. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyjazdy!