Podczas ostatnich zajęć rozmawialiśmy o różnych sytuacjach związanych z kontaktami z nieznajomymi. Uczyliśmy się oceniać okoliczności, odróżniać i rozpoznawać sytuacje niebezpieczne od tych bezpiecznych. Starsi koledzy inscenizowali młodszym świetliczakom przy użyciu pacynek różne sytuacje, które mogą napotkać na co dzień. W końcowym efekcie to dzieci wytypowały prawidłowe zachowania. Chętnie wzięliśmy udział w różnych zabawach dydaktycznych uczących właściwego zachowania się w kontaktach z nieznajomymi, bezwzględnego słuchania poleceń rodziców.
Poznaliśmy sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych, zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu. Dzięki różnym ciekawym formom: dramie, wierszykom, interaktywnemu quizowi dowiedzieliśmy się, że musimy być czujni wobec obcych, aby zapobiec ewentualnym zagrożeniom. Na zakończenie zajęć stworzyliśmy kodeks Bezpiecznego świetliczaka.